Nakliyeciler sıfır emisyon için hedefte

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Avrupa Birliği’nin kurumsal filolarda sıfır emisyonlu araçların kullanımını teşvik etmeye yönelik olası yasal girişiminde ağır vasıta segmentine de öncelik verilmesi gerektiğini söyledi. ACEA, sıfır emisyon için yapılan çalışmalara yönelik eleştirel bir açıklama yaptı. Açıklamada, “Mevcut tartışmalar büyük ölçüde binek araçlara odaklansa da, kamyonlar ve otobüsler gibi ağır hizmet araçları için bu girişim çok daha önemli etkilere sahip olabilir. Şu anda AB genelinde 3,5 ton üstü ağır hizmet tipi kamyonlarının sadece yüzde 2,3’ü ve şehir içi otobüslerin yüzde 15,6’sı sıfır emisyonludur. Bu oranların artırılması için güçlü ve hedefe yönelik politikalar gereklidir.” denildi. ACEA bu dönüşümün sağlanabilmesi için gerekli olan politikaları da sıraladı: Kamusal araç alımları ve hizmet tedarikinde sıfır emisyonlu kamyon ve otobüsler öncelik kazanmalıdır. Temiz Araç Direktifi (Clean Vehicle Directive) gözden geçirilmeli ve yeni CO₂ hedefleriyle uyumlu hale getirilmelidir. Aynı zamanda, Avrupa’nın sanayi gücünü ve ekonomik refahını destekleyecek şekilde “Avrupa değer zinciri” ilkesi vurgulanmalıdır. Nakliye hizmeti veren firmalar ile bu hizmetleri satın alan şirketlere, taşımalarının artan bir oranını sıfır emisyonlu araçlarla gerçekleştirme yükümlülüğü getirilmelidir. Avrupa İnovasyon Fonu ve Sosyal İklim Fonu gibi AB finansman araçları, sıfır emisyonlu ticari taşıt yatırımlarını desteklemek üzere kullanılmalıdır. AB genelinde CO₂ bazlı yol kullanım ücretlendirme sistemleri uygulanmalı, Eurovignette Direktifi tutarlı bir şekilde hayata geçirilmeli ve sıfır emisyonlu araçlara 2030’a kadar geçerli olacak tam geçiş ücreti muafiyeti sağlanmalıdır. AB ve üye devletler düzeyinde tutarlı, uzun vadeli ve öngörülebilir bir ulaşım politikası çerçevesi oluşturulmalıdır. Bu yaklaşım, taşımacılık sektörüne güven vererek yatırımları hızlandıracaktır. Ticari yol taşımacılığındaki dönüşüm, yalnızca üreticilerin sıfır emisyonlu araç sunmasıyla değil; aynı zamanda otomotiv, lojistik, enerji ve taşımacılık sektörlerinin ortak çalışmasıyla mümkün olacaktır. Bu kapsamda karbon fiyatlandırması gibi piyasa temelli mekanizmalar, geçişi destekleyecek ve taşıma operatörleri için ekonomik anlamda sürdürülebilir iş modelleri oluşturacaktır. ZEV’lerin toplam sahip olma maliyeti (TCO), taşımacılık operatörleri için temel karar kriteridir. Bu nedenle, ZEV'lerin kârlı bir şekilde işletilebilmesini sağlayacak politika ve teşvik mekanizmaları, geçişin hız kazanması açısından hayati önem taşımaktadır.
 
Geri
Üst