A
Admin
Yönetici
Yönetici
Honda CEO’su Toshihiro Mibe, konuyla ilgili yaptığı basın açıklamasında, elektrikli araç pazarındaki belirsizliklerin arttığını vurguladı. Mibe, mevcut pazar koşulları göz önüne alındığında 2030 yılına kadar elektrikli araçların, toplam satışların yalnızca beşte birini oluşturacağının öngörüldüğünü belirtti. Bu açıklama, şirketin daha önce açıkladığı iddialı 2030 hedeflerinden geri adım attığının bir göstergesi olarak yorumlandı. Alınan yeni karar doğrultusunda Honda, elektrifikasyon ve yazılım geliştirme alanlarındaki yatırımlarında yüzde 30’luk kesintiye giderek toplam bütçesini yaklaşık 48,4 milyar dolara düşürdü. 2030’A KADAR 2.2 İLA 2.23 MİLYON HİBRİT ARAÇ SATIŞI Yeni odak noktası ise hibrit araçlar. Şirket, 2027-2030 yılları arasında küresel pazarda 13 yeni nesil hibrit model sunmayı planlıyor. Hâlihazırda dünya genelinde birçok hibrit modelle varlık gösteren Honda, bu sayıyı önemli ölçüde artırarak hibrit teknolojisini ana akım haline getirmeyi hedefliyor. 2024 yılında gerçekleştirdiği 3,8 milyonluk toplam satışın 868 binini hibrit araçlar oluştururken, Honda'nın 2030'a kadar 2,2 ila 2,3 milyon hibrit araç satma hedefi dikkat çekici bir büyüme öngörüsünü ortaya koyuyor. KAYNAK: SHİFT DELETE