A
Admin
Yönetici
Yönetici
Rodolphe Saadé ve ailesi tarafından kontrol edilen dünyanın üçüncü büyük konteyner hattı CMA CGM, yük taşımacılığı talebinde artış bekliyor. Şirket, artışın bu hafta başında Çin ve ABD arasındaki vergilerde 90 günlük bir indirimin açıklanmasının ardından başladığını açıkladı. Mali İşler Müdürü Ramon Fernandez cuma günü ilk çeyrek kazançlarının sunumu sırasında yaptığı açıklamada, anlaşmayı “deniz taşımacılığı için tartışmasız olumlu bir sinyal” olarak nitelendirerek, “Ticaret önümüzdeki haftalarda ve aylarda bu rotada çok ama çok güçlü bir şekilde yeniden başlayacak” dedi. Şirket Mali İşler Müdürü, Marsilya, Fransa merkezli taşıyıcının, en büyük iki ekonominin birbirlerinin mallarına üç haneli gümrük tarifeleri uygulamasının ardından Çin'in ABD'ye ihracatına yönelik navlun rezervasyonlarında yaklaşık yarı yarıya bir düşüş yaşadığını söyledi. Son günlerdeki canlanma da aynı büyüklükte oldu. Fernandez, “Kesinlikle önemli bir yakalama davranışı olacak. 90 gün sonra ne olacağını kimse bilmiyor, bu nedenle taşınması gereken her şeyin bu yılın ilk yarısında taşınacağını bekleyebiliriz” diye konuştu. CMA CGM, Başkan Donald Trump'ın gümrük vergileri ve buna bağlı olarak deniz ticaretinde yaşanan aksaklıkların yarattığı belirsizlikle mücadele ediyor. Bu yılın büyük bir bölümünde, transpasifik rotalarındaki talep düşüşü spot konteyner fiyatlarının düşmesine yardımcı oldu, ancak ABD-Çin gümrük vergisi ertelemesinin açıklanmasından bu yana fiyatlar yükseldi. Danimarkalı denizcilik devi A.P. Moller-Maersk A/S ve Alman Hapag-Lloyd AG de bu hafta daha yüksek faaliyet göstereceklerini belirtti. Şubat ayında bir gemi paylaşım anlaşmasıyla güçlerini birleştiren her iki şirketin hisseleri yılın en güçlü haftalık kazancını elde etme yolunda ilerliyor. CMA CGM, küresel ticaret sistemindeki çalkantıların yine de kazançlı olduğunu gösteren bir kazanç açıklamasına göre, bir önceki yıl 785 milyon dolar olan ilk çeyrek kârını 1,12 milyar dolar olarak bildirdi. Nakliye hacimleri %4,2, satışlar ise %11,5 oranında arttı. Fernandez, Kızıldeniz'de seyreden kargo gemilerine Husiler tarafından yapılan saldırıların su yolunu birçok şirkete kapattığını ve Güney Afrika'nın Ümit Burnu çevresinde uzun rotalar izlemeye zorladığını, CMA CGM gemilerinin bölgeden sadece periyodik olarak ve Fransız veya İtalyan askeri eskortu altında geçtiğini söyledi. Şirket, “2024 yılı boyunca gözlemlenen Kızıldeniz nakliye aksaklıkları devam ediyor” açıklamasında bulundu. Trump yönetimi gümrük vergilerine ek olarak, Çin'in denizcilik alanındaki hakimiyetine karşı bir önlem önerisinde bulundu. ABD Ticaret Temsilciliği Ofisi, ticareti yapılan malları taşıyan Çin yapımı gemilerden ücret alınmasını öngören bir planın ana hatlarını çizdi. Fernandez, CMA CGM'nin gemilerinin yarısından azının Çin'de inşa edildiğine dikkat çekerek, ABD'nin önlemlerinin başlangıçta korkulandan daha az yıkıcı olduğunu belirterek, “Filomuzu, başka yerlerde inşa edilen gemilerin ABD limanlarına uğrayacağı şekilde düzenleyebiliriz. Bu yönetilebilir bir durum ve biz de uyum sağlayacağız" dedi. Trump yönetimi gümrük vergilerine ek olarak, Çin'in denizcilik alanındaki hakimiyetine karşı bir önlem önerisinde bulundu. ABD Ticaret Temsilciliği Ofisi, ticareti yapılan malları taşıyan Çin yapımı gemilerden ücret alınmasını öngören bir planın ana hatlarını çizdi. Fernandez, CMA CGM'nin gemilerinin yarısından azının Çin'de inşa edildiğine dikkat çekerek, ABD'nin önlemlerinin başlangıçta korkulandan daha az yıkıcı olduğunu belirterek, “Filomuzu, başka yerlerde inşa edilen gemilerin ABD limanlarına uğrayacağı şekilde düzenleyebiliriz. Bu yönetilebilir bir durum ve biz de uyum sağlayacağız" dedi. Saade mart ayında ABD'ye dört yıl içinde 20 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıkladı ve Beyaz Saray'da Trump ile poz vererek 10.000 gemicilik ve lojistik işi yaratılacağını söyledi. CMA CGM, ABD hükümeti ve askeri kargo taşımacılığı yapan American President Lines LLC adlı bir birimi de içeren ABD operasyonlarının yanı sıra Çinli nakliye şirketleriyle de uzun vadeli bir ortaklığa sahip. CMA CGM, Çinli Cosco Shipping, Tayvanlı Evergreen Line ve Hong Kong merkezli OOCL geçtiğimiz yıl OCEAN Alliance adlı kapasite paylaşım anlaşmasını 2032 yılına kadar uzattı. Fernandez yaptığı açıklamada, Trump yönetiminin şirketin Çin'e bağlı taşıyıcılarla olan ittifakı hakkında bilgi almadığını söyledi. Bloomberg Milyarderler Endeksine göre Saadé ailesinin serveti 38,4 milyar dolar.