A
Admin
Yönetici
Yönetici
Broker Gibson'dan alınan veriler, 25.000 dwt ve üzeri toplam tanker filosunun %51'inin 15 yaş ve üzerinde, %22'sinin ise 20 yaşın üzerinde olduğunu gösteriyor. Koyu filoya gelince, %93'ü 15 yaş ve üzerinde, %64'ü ise 20 yaş ve üzerinde. Gibson'ın AIS verileri üzerinde yaptığı analize göre, 20 yaşın üzerindeki gemiler, 20 yaşın altındakilere kıyasla boyut sınıfları arasında demirli veya bağlı olarak ortalama %17 daha fazla zaman geçiriyor. En güçlü fark VLCC'lerde görülürken, demirli veya bağlı geçirilen gün sayısında %32'lik bir artış kaydedildi. Yüklü durumları açısından, 20 yaşın üzerindeki gemiler, 20 yaşın altındaki gemilere kıyasla mutlak sayı olarak ortalama %14 daha fazla balastlama süresi harcıyor. Buradaki en güçlü fark, balastlama süresinde %22'lik bir artış görülen MR'larda ortaya çıktı. Gibson yayınladığı yeni raporunda, “Tahmin edilebileceği üzere, tanker kullanımı yaşla birlikte azalıyor” diye belirtti. Gemi kullanımı, söz konusu geminin yaptırıma tabi olması halinde daha da değişiyor. Örneğin, 20 yaşın üzerindeki onaylı VLCC'ler zamanın yaklaşık %67'sinde demirli ya da bağlı, %38'inde ise kargo yüklü olarak bulunurken, 20 yaşın üzerindeki onaysız gemiler için bu oranlar sırasıyla %59 ve %39'dur ve bu da daha düşük ticaret seviyelerine işaret ediyor. Tankers International verilerine göre ise, toplam VLCC filosu son beş yılda 100'den fazla gemi artmış olsa da, kullanılabilir kapasite açısından gerçek operasyonel büyüme sadece 60 gemiye yakın. İleriye bakıldığında, önümüzdeki üç yıl içerisinde 70 yeni VLCC'nin piyasaya gireceği ve bunun da %8'lik bir nominal kapasite artışı anlamına geleceği tahmin ediliyor. Ancak, eski gemilerin kullanımının azalması nedeniyle, Tankers International tarafından efektif arz artışının sadece %1 olacağı öngörülüyor.