A
Admin
Yönetici
Yönetici
Tüm Türkiye'ye örnek olacak şahane bir organizasyon düzenlendi. Akdeniz Üniversitesi Coğrafi İşaretler Uygulama ve Araştırma Merkezi (AciMER), Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) ile Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) iş birliğiyle düzenlenen “Coğrafi İşaretler Zirvesi” 8-9 Mayıs tarihlerinde Akdeniz Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleşti. Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu konferans salonunda gerçekleşen zirveye AciMER Müdürü Doç. Dr. Mehmet Zanbak, ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Hacısüleyman ve YÜciTA Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu katıldı. Zirvede, 2 bölüm ve 7 oturumda 41 bildiri sunuldu. “Coğrafi İşaretler ve Türkiye” konulu ilk bölümde, ülkemizde verilen tescillerin büyük çoğunluğunun üretici olmayan kurumlarca alındığı, buna karşılık üreticilerin tescillerdeki paylarının oldukça düşük olduğu, bunun da sistemin işlerliğini olumsuz etkilediği belirtildi. Üstelik Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 21 Kasım 2019 tarihinde sonuçlanan “III. Tarım Orman Şûrası” kararları çerçevesinde coğrafi işaret yönetişim ve denetimi konusunda ilgili mevzuat değişikliğinin yapılması gerekliliğini bizzat açıklamasına rağmen bu alanda bir mesafe alınamadığına da dikkat çekildi. Bu bağlamda verilen tescillerin ister ulusal ister Avrupa Birliği kaynaklı olsun yeterli katma değer yaratmadığı, hızlı tescillerle de coğrafi işaretlerin itibarsızlaştırıldığı konusunda görüş birliğine varıldığı kaydedildi. Zirve, coğrafi işaret yönetişim ve denetimi konusunda gerekli yasal düzenlemenin ivedilikle yapılmasını, tüm ülkelerde olduğu gibi, Türk Patent ve Marka Kurumu’nun dışında, coğrafi işaretlerle ilgili müstakil bir “Türkiye Coğrafi İşaretler Enstitüsü”nün kurulmasını önerdi. Organizasyonun “Antalya ve Coğrafi İşaretler” başlığını taşıyan ikinci bölümünde ise kentin sahip olduğu yüksek coğrafi işaret potansiyeline rağmen 19 tescilli ürününün bulunduğu, bu performansla hem Türkiye kent ortalamasının hem de diğer Akdeniz kentlerinin gerisinde kaldığı belirtildi. Gastronomide Antalya'yı uluslararası bir destinasyon yapmak için yapılacak çalışmalar belirlendi. Geleneksel tarımın teknolojiyle tanıştığı, yeni nesil pazarlama tekniklerinin kapıları dünyanın öbür ucuna açtığı bugünlerde Anadolu'nun bereketli topraklarından fışkıran ürünleri, zengin Türk mutfağının lezzetlerini "Dünya Türk ürünü olarak tanısın. Emekçi daha çok kazansın, Türkiye'nin prestiji artsın" diye çırpınanların zirvesiydi bu. Sorunları saptadılar, çözümleri sundular, vaad edilen çözümlerin üretilmesini beklediklerini hatırlattılar. Bu gayretin yetkililer tarafından görüleceğine inanıyor, ayrıca hepimize örnek olmasını umuyorum.