A
Admin
Yönetici
Yönetici
Türk girişimcinin geliştirdiği akıllı sağlık yüzüğü, kullanıcıların nabız, oksijen seviyesi ve stres gibi sağlık değerlerini ölçerek hayatlarını takip etmelerini sağlıyor. Ürün, ABD, Almanya ve İngiltere’ye ihraç ediliyor ve yıl sonuna kadar 50 bin ila 100 bin kullanıcıya ulaşması hedefleniyor.
2019 yılında çalışmalarına başlayan Ali Murat Arıkuşu ve ekibi, yapay zekayı da kullanarak yüksek teknolojili bir akıllı sağlık yüzüğü geliştirdi. Arıkuşu, süreci şöyle anlattı:
"İlk olarak ürünümüzün çalışabilirliğini ve faydasını göstermek için AR-GE çalışmaları ve kavramsal doğrulama (POC) sürecini tamamladık. POC aşaması başarılı olunca üretime geçiş için detaylı proje planımızı hazırladık ve KOSGEB’in İleri Girişimcilik Desteği kapsamında başvurumuzu yaptık. Böylece 2020 Şubat ayında projeyi hayata geçirip yazılım ve donanım üretimine başladık."
Arıkuşu, pandemi döneminde sağlık takibinde büyük bir eksiklik gördüklerini belirterek, "Evde sağlık konusunda çok büyük bir eksik vardı. Kronik rahatsızlığı olan insanlar hastanelere gitmek zorundaydı. Biz de bu alanda ne yapabiliriz diye düşündük" dedi. İlk adım olarak akıllı mutfak tartısı ve tansiyon cihazını geliştirdiklerini anlatan Arıkuşu, ardından kullanıcıların 7/24 sağlık değerlerini takip edebileceği akıllı sağlık yüzüğünü tasarladıklarını ifade etti.
Arıkuşu, yüzüğün uyku sırasında nabız, oksijen, stres ve anomali ölçümlerini yaparak kişiye özel veriler sağladığını aktardı:
"Yüzüğün kişiyi tanıyabilmesi için en az 1 hafta boyunca parmağınızda olması gerekiyor. 5-6 gece uykunuzu analiz ettikten sonra sağlık verilerinizi oluşturuyor."
Bu veriler, e-Nabız sistemiyle doktorların erişimine sunulabiliyor ve olası sağlık sorunlarını önceden öngörebiliyor.
Akıllı sağlık yüzüğü, ABD, Almanya ve İngiltere’ye ihraç ediliyor. Şu an 3 bin 500 kullanıcıya sahip ürünün yıl sonuna kadar 50 bin ila 100 bin kullanıcıya ulaşması bekleniyor. Arıkuşu, Türkiye’de ve yurt dışında büyük talep olduğunu vurguladı. "KOSGEB ve TÜBİTAK çok büyük bir imkan. Bu yola çıkan kişilerin motivasyonu çok önemli. AR-GE ve pazara çıkış sürelerini düşünmek, gerçekçi beklentilerle hareket etmek gerekiyor," diye sözlerini tamamladı.
(AA)
MİLLİ İMKANLARLA 5 YILDA GELİŞTİRİLDİ
2019 yılında çalışmalarına başlayan Ali Murat Arıkuşu ve ekibi, yapay zekayı da kullanarak yüksek teknolojili bir akıllı sağlık yüzüğü geliştirdi. Arıkuşu, süreci şöyle anlattı:
"İlk olarak ürünümüzün çalışabilirliğini ve faydasını göstermek için AR-GE çalışmaları ve kavramsal doğrulama (POC) sürecini tamamladık. POC aşaması başarılı olunca üretime geçiş için detaylı proje planımızı hazırladık ve KOSGEB’in İleri Girişimcilik Desteği kapsamında başvurumuzu yaptık. Böylece 2020 Şubat ayında projeyi hayata geçirip yazılım ve donanım üretimine başladık."
PANDEMİ SAĞLIKTA YENİ BİR FIRSAT SUNDU
Arıkuşu, pandemi döneminde sağlık takibinde büyük bir eksiklik gördüklerini belirterek, "Evde sağlık konusunda çok büyük bir eksik vardı. Kronik rahatsızlığı olan insanlar hastanelere gitmek zorundaydı. Biz de bu alanda ne yapabiliriz diye düşündük" dedi. İlk adım olarak akıllı mutfak tartısı ve tansiyon cihazını geliştirdiklerini anlatan Arıkuşu, ardından kullanıcıların 7/24 sağlık değerlerini takip edebileceği akıllı sağlık yüzüğünü tasarladıklarını ifade etti.
UYKUNUZDAYKEN BİLE TAKİP EDİYOR
Arıkuşu, yüzüğün uyku sırasında nabız, oksijen, stres ve anomali ölçümlerini yaparak kişiye özel veriler sağladığını aktardı:
"Yüzüğün kişiyi tanıyabilmesi için en az 1 hafta boyunca parmağınızda olması gerekiyor. 5-6 gece uykunuzu analiz ettikten sonra sağlık verilerinizi oluşturuyor."
Bu veriler, e-Nabız sistemiyle doktorların erişimine sunulabiliyor ve olası sağlık sorunlarını önceden öngörebiliyor.
İHRACAT VE HEDEF KULLANICI SAYISI
Akıllı sağlık yüzüğü, ABD, Almanya ve İngiltere’ye ihraç ediliyor. Şu an 3 bin 500 kullanıcıya sahip ürünün yıl sonuna kadar 50 bin ila 100 bin kullanıcıya ulaşması bekleniyor. Arıkuşu, Türkiye’de ve yurt dışında büyük talep olduğunu vurguladı. "KOSGEB ve TÜBİTAK çok büyük bir imkan. Bu yola çıkan kişilerin motivasyonu çok önemli. AR-GE ve pazara çıkış sürelerini düşünmek, gerçekçi beklentilerle hareket etmek gerekiyor," diye sözlerini tamamladı.
(AA)