Tapuda yeni uygulama başladı! Herkesi ilgilendiren o değişiklik

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, hisseli tapu işlemlerini kolaylaştıran yeni bir sistemi hayata geçirdi. DEVİR İŞLEMLERİNDEKİ ENGELLER KALDIRILIYOR Taşınmazların birden fazla kişiye ait olduğu hisseli tapularda yaşanan bürokratik sorunlar artık sadeleşecek. Özellikle miras yoluyla intikal eden gayrimenkullerde süreç hızlanacak. MİRASLA GEÇEN TAŞINMAZLARDA ANLAŞMA YETERLİ OLACAK Yeni düzenlemeyle birlikte mirasçılar arasında mahkemeye gitmeden işlem yapılabilecek. Taraflar arasında yazılı bir taksim sözleşmesi yapılması halinde, hisselerin devri doğrudan gerçekleştirilebilecek. TAPU İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ BELGELER BELLİ OLDU Tapu müdürlüklerinde yapılacak hisseli devir işlemleri için istenen belgeler şu şekilde sıralandı: Tapu senedinin aslı veya ada-parsel bilgilerini içeren belge Kimlik kartı ya da pasaport Veraset ilamı (aslı ya da noter onaylı örneği) Son 6 ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf Veraset ve intikal vergisinin ödendiğine dair belge Emlak vergisi ödeme belgesi (taşınmaz mesken ise belediyeden alınan) YENİ SİSTEMLE BEKLEYİŞLER SONA ERİYOR Bürokratik sürecin sadeleştirilmesiyle birlikte, tapu müdürlüklerinde yaşanan yoğunluk azalacak. Uygulama, Türkiye genelindeki tüm illerde geçerli olacak şekilde yürürlüğe girdi. DEVİR İŞLEMLERİ ARTIK DAHA HIZLI VE KOLAY Yıllarca sürebilen işlemlerin önüne geçilmesiyle hissedarlar, artık daha kısa sürede sonuç alabilecek. Sistem sayesinde işlemler daha erişilebilir hale gelecek. (gercekgundem.com)
 
Geri
Üst