Tablet satışında zirveyi bırakmıyor! Sevkiyatla rekor kırdı

A

Admin

Yönetici
Yönetici
IDC’nin son raporuna göre, 2025’in ikinci çeyreğinde küresel tablet pazarı çift haneli büyüme kaydetti. Nisan-Haziran döneminde tablet sevkiyatları geçen yılın aynı dönemine göre %13 artarak 38,3 milyon adede ulaştı. Bu artışta cihaz yenileme döngüleri, yeni model lansmanları ve Çin’deki devlet destek programları etkili oldu. Ayrıca bazı üreticiler, olası gümrük vergileri öncesinde stoklarını artırarak büyümeye katkı sağladı.

APPLE: PAZAR LİDERİ


Apple, ikinci çeyrekte 12,7 milyon adet tablet sevkiyatı gerçekleştirerek %33 pazar payına ulaştı. Özellikle 2025 model giriş seviyesi iPad’in yüksek talebi, markanın satış grafiğini yukarı taşıyan en önemli etken oldu. Apple’ın sevkiyatları bir önceki yılın aynı dönemine göre %2,4 artış gösterdi.

DİĞER ÜRETİCİLERİN PERFORMANSI


Samsung, 7,2 milyon adet sevkiyat ve %18,7 pazar payı ile ikinci sırada yer alırken, Galaxy Tab serisi Latin Amerika’dan Avrupa’ya geniş bir bölgede ilgi gördü. Lenovo ise Tab M serisi ile 3,1 milyon adet sevkiyat yaparak %8,2 pazar payına ulaştı. Y700 ve Xiaoxin Pad Pro modelleri özellikle devlet teşvikleri sayesinde yüksek talep topladı.

AMAZON VE XIAOMI’NİN YÜKSELİŞİ


Amazon Fire serisi tabletler, sevkiyatlarını %205 artırarak 3,1 milyon adede çıkardı ve %8 pazar payı elde etti. Xiaomi de Pad 7 ve Redmi Pad SE modellerinin yoğun ilgisi sayesinde %42 büyüyerek 2,8 milyon adet satış gerçekleştirdi.

PAZARDAKİ REKABET KIZIŞIYOR


IDC verilerine göre, “diğer” markaların toplam sevkiyatı 9,4 milyon adet seviyesinde. Genel tablo, tablet pazarında rekabetin giderek artığını, hem teknoloji devlerinin hem de yeni oyuncuların agresif adımlar attığını ortaya koyuyor.

CNNTÜRK
 
Geri
Üst