Satışlar 92,5 milyon adede ulaştı: TV dünyasında mini LED rüzgarı

A

Admin

Yönetici
Yönetici
TrendForce verilerine göre, 2025’in Ocak-Haziran döneminde küresel TV satışları 92,5 milyon adede ulaştı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre %2’lik bir artış anlamına geliyor. Ancak analistler, yılın ikinci yarısı için daha temkinli bir tablo çiziyor. Araştırma şirketi, 2025 yılı toplam sevkiyat tahminini 195 milyon adet olarak revize ederken, bunun 2024’e kıyasla %1,1 düşüş göstereceğini öngörüyor.

TALEP ERKEN GELDİ, TATİL SEZONU RİSK ALTINDA


TrendForce’a göre birçok marka, yılın ilk yarısındaki talebi yakalamak için satışları öne çekti. Bu durum, tatil sezonunda beklenen satış rakamlarını düşürebilir. Piyasayı etkileyen başlıca faktörler arasında yüksek panel maliyetleri ve beklenen gümrük tarifesi değişiklikleri bulunuyor. Özellikle ABD’de TV satışları yılın ilk yarısında %2-3 artarak, ilerleyen dönemdeki potansiyel talebin bir kısmını erkene çekti.

PAZARIN LİDERLERİ VE PERFORMANSLARI


2025’in ilk yarısında Samsung, TCL, Hisense, LG Electronics ve Xiaomi, TV pazarının %65,6’sını kontrol etti.

Samsung: Sevkiyatlar değişmedi, pazar payı korundu.

TCL: %12,5 büyüme kaydetti.

Hisense: %7,3 artış yaşadı.

Xiaomi: %1,5 yükseldi.

LG: %1,1 düşüş yaşadı.

TrendForce, özellikle TCL ve Hisense’in güçlü iç pazar stratejileri ve artan küresel talep sayesinde paylarını genişlettiğini vurguluyor.

MINI LED TV’LERDE BÜYÜME BEKLENİYOR


Yılın geri kalanında Mini LED TV segmentinin pazara ivme kazandırması öngörülüyor. TrendForce, 2025’te küresel Mini LED TV sevkiyatlarının %67 artışla 12,9 milyon adede ulaşacağını tahmin ediyor. Bu segmentte TCL, Hisense ve Xiaomi toplam pazarın %62’sini kontrol edecek. Politika teşvikleri ve sübvansiyonlar sayesinde Mini LED TV’lerin fiyat/performans dengesi iyileşecek ve küresel penetrasyonu %6,6 seviyesine çıkacak.

CNNTÜRK
 
Geri
Üst