A
Admin
Yönetici
Yönetici
Türkiye’yi küresel lojistiğin merkezine taşıyacak Orta Koridor projesiyle ilgili açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, güzergâhın hem hız hem maliyet açısından rakipsiz olacağını vurguladı. Deniz Yolundan İki Kat Hızlı Bakan Uraloğlu, denizyolu taşımacılığına kıyasla iki kat daha hızlı, havayoluna göre ise yaklaşık dört kat daha ekonomik olan Orta Koridor sayesinde Türkiye’nin küresel ticarette kritik bir rol üstleneceğini söyledi. “Ülkemiz, Çin’den çıkan yükün Avrupa’ya demiryolu ile kesintisiz ulaşmasını sağlaması sayesinde çok önemli bir konumda yer alıyor. Türkiye, 21 ülkeye doğrudan bağlanan ticaret omurgası haline geliyor.” Süre 15 Güne Düşecek Orta Koridor’daki yatırımlar tamamlandığında Süveyş üzerinden 35 gün, Ümit Burnu üzerinden 45 gün süren taşıma süresi 15 güne inecek. Bakan Uraloğlu, bu güzergâhın yalnızca Türkiye’nin değil, tüm bölge ülkelerinin ekonomik refahına katkı sağlayacağını belirtti. 75 Milyar Dolarlık Ticaret Potansiyeli Orta Koridor’un demiryolu üzerinden yıllık 75 milyar dolarlık ticaret hacmi taşıma potansiyeline sahip olduğunu açıklayan Uraloğlu, yıllık 6,5 milyon ton yük taşınmasının hedeflendiğini söyledi. 10 Yılda 114 Milyar Dolar Üretim Katkısı Bakan Uraloğlu, projenin 10 yıllık projeksiyonda üretime etkisinin 114 milyar dolar, istihdama etkisinin ise yıllık ortalama 144 bin 126 kişi olacağını kaydetti. Türkiye’nin lojistik ve ulaştırma vizyonunda kritik rol oynayan Orta Koridor projesi, Asya ile Avrupa arasında kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlayarak ticaretin en hızlı ve ekonomik rotası olmayı hedefliyor. Sizce Türkiye’nin Orta Koridor ile küresel lojistikteki konumu nasıl değişir? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.