Online tapu işlemi yapabilirsiniz (2)

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Her birimizin hayatını yakından ilgilendirecek ve belki hayatımız süresince her birimizin ve yakınlarımızın mutlaka kullanacağı bir sistemin işleyişini izah etmeye devam ediyoruz. İşlem yapacak kişinin hak sahipliği ve tasarruf yetkisi belirlendikten ve işlemin yapılmasında kanunen bir sakınca olmadığı tespit edildikten sonra akit yapılmasını gerektirmeyen işlemlerde istem belgesi, akdi gerektiren işlemlerde ise resmî senet, işlemi gerçekleştiren birim tarafından düzenlenecektir. İstem belgesi veya resmî senet taraflar ve işlemi gerçekleştiren personel tarafından imzalanır, işlem yevmiye defterine kayıt edilir ve resmî senet/istem belgesi üzerine, yevmiye tarihi, saati ve dakikası ile yevmiye numarası yazılır. Taraflara, işlemin türüne göre, tapu senedi ve/veya ipotek belgesi verilir. Talep vekâleten yapılmışsa, resmî senet/istem belgesi imzalanmadan önce görevli personel tarafından elektronik ortamda azil durumu kontrol edilerek işlem yapılır. Azil edilmiş olduğu belirlenen vekilin işlem yapma yetkisi olamayacağından, işlem yapma talebi red edilir. İşlemi gerçekleştiren birim TAKBİS’te terkin/tescil işlemlerini yapar. Düzenlenen tescil/terkine ilişkin belgeler TAKBİS’e elektronik imza ile onaylanarak kaydedilir. Sonrasında, işlemin gerçekleştirildiği, taşınmazın kayıtlı bulunduğu birime elektronik ortamda bildirilir. Taşınmazın kayıtlı bulunduğu birim tarafından, işlemi gerçekleştiren birimin kullandığı yevmiye numarası ile fiziki terkin/tescil işlemleri yapılır. Yevmiye numarası, karışıklıklara sebebiyet verilmemesi için işlemin yapıldığı yıl/yevmiye numarası şeklinde yazılır.Resmî senet/istem belgesi ve işleme esas diğer belgeler ilgili birimler tarafından Genel Müdürlükçe belirlenecek usul ve esaslara göre arşivlenir. BİRİM PERSONELİNİN SORUMLULUĞU Tüm bu iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi, işlem tarafları için oldukça büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle işlemleri gerçekleştiren şahısların da sorumlulukları büyük olmaktadır. Birim personelinin sorumlulukları nelerdir? 1. Başvurunun eksiksiz bir şekilde alınması, 2. Hak sahibinin ve tasarruf yetkisinin belirlenmesin, 3. Azil durumunun kontrolü, 4. İşlemin yapılmasında kanunî bir engel bulunmadığının tespiti, 5. Resmî senet/istem belgesinin düzenlenmesi, 6. Bunların doğru, eksiksiz ve zamanında TAKBİS’e elektronik imza ile onaylanarak kaydedilmesi ve arşivlenmesi, 7. Talep konusu tapu işlemi ile ilgili tapu harçları ile döner sermaye ücretinin tahsilinin sağlanması ve 8. TAKBİS’te terkin/tescil işlemlerinin yapılmasından işlemi gerçekleştiren birim personeli sorumludur. 9. Taşınmaza ilişkin kayıt ve belgelerin doğru ve eksiksiz bir şekilde TAKBİS’e yüklenmesinden, fiziki terkin/tescil işlemlerinin yapılmasından taşınmazın kayıtlı bulunduğu birim personeli sorumludur. TAPUDA YAPILABİLECEK İŞLEMLER? Taraflar farklı birimlerde bulunmalarına rağmen, taşınmazın kayıtlı olduğu birim dışında aşağıdaki işlemleri gerçekleştirebilirler: 1. Satış, bağış, mal değişim işlemleri 2. Satış-ipotek işlemlerinde alıcı ve ipotek lehtarının aynı birimde bulunması koşuluyla, satış-ipotek talebi tek işlem olarak, Bu hakkın, sınırları bulunmaktadır. Örneğin, aynı şehrin içinde olmasına rağmen, taşınmazın kayıtlı olduğu birimden farklı bir birim ile iş ve işlemler gerçekleştirilebilecek midir? Yönetmelik burada sınırlama getirmiş ve tarafların aynı il sınırları içinde farklı birimlerdeki işlem talepleri karşılanmayacağını düzenlemiştir. Arabulucu Avukat Nurdan Heris
 
Geri
Üst