O araç sahipleri dikkat! Manuel vitesli araç kullanırken yapılan 5 hata

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Manuel vitesli araçlar, sürücülere daha fazla kontrol ve ekonomik yakıt tüketimi sunar. Ancak, otomatik vitesli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte, manuel şanzımanlı araçlara olan ilgi hala devam etmekte. Yine de, birçok sürücü bu araçları yanlış kullanarak motor ve şanzıman ömrünü kısaltıyor. İşte manuel vitesli araç sahiplerinin kaçınması gereken 5 yaygın hata: VİTESLİ ARAÇ SAHİPLERİNİN KAÇINMASI GEREKEN HATALAR Debriyaj Üzerinde Ayağı Tutmak Birçok sürücü, debriyaj pedalını sürekli olarak ayağıyla tutma alışkanlığına sahiptir. Bu yanlış kullanım, debriyaj bilyasının (rulman) sürekli baskı altında kalmasına neden olur ve bu da zamanla parça arızalarına yol açar. Uzmanlar, debriyaj pedalına yalnızca vites değiştirirken basılması gerektiğini vurguluyor. Vites Topuzuna Sürekli El ile Temas Etmek Vites koluna sürekli olarak el koymak, görünüşte zararsız gibi olsa da zamanla vites mekanizmasında aşınmalara neden olabilir. Bu baskılar, iç dişlilerde deformasyona yol açabilir. Uzmanlar, vites değiştirildikten sonra ellerin direksiyona dönmesi gerektiğini hatırlatıyor. Debriyajı Aniden Bırakmak (Debriyajı ‘Atmak’) Debriyaj pedalını hızlı bir şekilde bırakmak, sadece aracın sarsılmasına yol açmakla kalmaz, motor ile şanzıman arasındaki bağlantıları da zorlar. Bu tarz sert kullanım, özellikle şehir içi sürüşlerde, aracınızın performansını olumsuz etkileyebilir. Uzmanlar, debriyajın kontrollü ve yumuşak bir şekilde bırakılmasını öneriyor. Yanlış Vites Seçimi Birçok sürücü, düşük hızda yüksek viteste gitmeye çalışarak motoru zorlar. Bu, hem motorun verimsiz çalışmasına neden olur hem de şanzıman sistemine zarar verir. Vites değişiklikleri genellikle 3000-4000 devir/dakika arasında yapılmalı, bu sayede hem yakıt verimliliği sağlanır hem de motor sağlıklı çalışır. Şanzıman Bakımını İhmal Etmek Manuel şanzımanlar, düzenli bakıma ihtiyaç duyar. Ancak, birçok sürücü bu sistemlerin bakımsız çalışabileceğini düşünür. Oysa, şanzıman yağı genellikle her 60.000 ila 100.000 kilometrede bir değiştirilmelidir. Bakım ihmal edilirse, sürtünme artar ve erken arızalar kaçınılmaz hale gelir. KAYNAK: GERÇEK GÜNDEM
 
Geri
Üst