A
Admin
Yönetici
Yönetici
Başta ABD olmak üzere dünya genelinde moda tutkunlarının yeni statü sembolü haline gelen Labubu bebekleri, Louis Vuitton ve Saint Laurent gibi lüks çantalara takılan popüler bir aksesuar oldu. KÜÇÜK OYUNCAK, BÜYÜK TREND Fiyatı 20 ila 40 dolar (800–1.600 TL) arasında değişen bu figürler, New York’tan Tokyo’ya, İstanbul’dan Seul’e kadar birçok metropolde sokak modasına damga vurdu. K-Pop yıldızı Lisa’nın çantasında görülmesi, akımı küresel çapta hızlandırdı. “RUJ ENDEKSİ”NİN YENİ VERSİYONU Ekonomide “Ruj Endeksi” olarak bilinen fenomen, ekonomik durgunluk dönemlerinde insanların uygun fiyatlı ama lüks algısı taşıyan ürünlere yöneldiğini gösteriyor. Sacramento State Ekonomi Bölümü Başkanı David Lang, “Büyük tatiller yerine insanlar, çantalarına Labubu gibi bir aksesuar eklemeyi tercih ediyor” dedi. İLK TASARIM VE POPÜLERLİK PATLAMASI Labubu figürleri, 10 yıl önce Hong Konglu sanatçı Kasing Lung tarafından İskandinav mitolojisinden esinlenerek tasarlandı. Son bir yılda talep patlaması yaşayan ürünler, lansman günlerinde mağaza önlerinde kuyruklar ve zaman zaman kavgalarla gündeme geliyor. EKONOMİSTLERDEN RESESYON UYARISI Uzmanlar, küçük lüks harcamaların artışını yaklaşan resesyonun işareti olarak değerlendiriyor. ABD Çalışma Bakanlığı verilerine göre şu anda yaklaşık 2 milyon Amerikalı işsizlik maaşı alıyor. Lang, “Bir resesyon geliyor… Mesele sadece ne zaman olacağı” uyarısında bulundu. Sözcü