Fenerbahçe’nin yeni sponsoru mahkemelik oldu! Milyon euroluk anlaşmaya gölge düştü

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Fenerbahçe Spor Kulübü’nün stat ve Avrupa maçlarındaki forma sponsorluğunu üstlenen Chobani, yeni bir davayla karşı karşıya kaldı. ABD merkezli süt ürünleri firması, rakibi Danone tarafından ambalaj ve slogan benzerliği gerekçesiyle mahkemeye verildi. SLOGAN VE AMBALAJ TARTIŞMASI Fransız Danone, Chobani’nin soğuk demleme kahve ürünlerinde kullandığı siyah-sarı ambalaj tasarımı ile “Bright & Mellow” (Parlak ve Yumuşak) sloganının kendilerine ait fikri mülkiyet haklarını ihlal ettiğini öne sürdü. Danone, mahkemeden ihtiyati tedbir kararı talep ederek, bu ürünlerin satışının durdurulmasını ve elde edilen gelirlerin tazminat olarak ödenmesini istedi. “BİLEREK VE SİSTEMATİK REKABET İHLALİ” Danone, Chobani’nin “bilerek, sistematik ve hesaplanarak” rekabet kurallarını ihlal ettiğini savundu. Açıklamada, “Chobani’nin eylemleri, Danone’nin pazardaki itibarından faydalanmayı amaçlıyor” ifadesine yer verildi. GEÇMİŞTEKİ DAVA DOSYALARI İki şirket arasında daha önce de hukuki süreçler yaşanmıştı. 2016 yılında Danone, Chobani’nin “Simply 100” reklamında kendi “Light and Fit” ürününü hedef aldığı gerekçesiyle dava açmış ve davayı kazanmıştı. Ancak 2019’da çocuklara yönelik yoğurt serisindeki “%33 daha az şeker” iddiasıyla açılan dava Chobani lehine sonuçlanmıştı. 2021’DEN BERİ KULLANILIYOR Danone, söz konusu “Bright & Mellow” sloganının 2021 yılı başında kullanılmaya başlandığını belirtti. Bu dönemde Starbucks ve La Colombe markaları henüz bağımsızdı. Danone, Chobani’nin 2023 yılında La Colombe’u 900 milyon dolara satın almasının ardından ambalaj ve ürün tanımında değişiklik yaparak kendilerine ait tasarım çizgilerini kopyaladığını iddia etti. KAVRULMA SEVİYESİ DE DAVA KAPSAMINDA Danone, Chobani’nin ürün etiketinde kahvenin kavrulma seviyesini “orta”dan “hafif” olarak değiştirmesini de bilinçli bir hamle olarak değerlendirdi. Bu değişikliğin, Danone’nin ürün tanımlarıyla örtüştüğü iddia edildi. YOĞURT ÜRÜNLERİ DE DAVA DOSYASINDA Danone, Chobani’nin sadece kahve ürünlerinde değil, yoğurt serilerinde de benzer stratejiler izlediğini öne sürdü. Şirket, Chobani’nin yüksek proteinli yoğurtlarının Danone’nin Oikos markasına benzer renk, yazı tipi ve grafiklerle sunulduğunu belirtti. CHOBANİ’DEN HENÜZ AÇIKLAMA GELMEDİ Chobani, Danone’nin açtığı davayla ilgili şu ana kadar resmi bir açıklamada bulunmadı. Şirketin nasıl bir savunma yapacağı merak konusu. FENERBAHÇE İLE SPONSORLUK ANLAŞMASI Fenerbahçe, Chobani ile stat isim hakkı ve Avrupa maçlarında forma sponsorluğu için 5+5 yıllık bir anlaşmaya imza attı. Anlaşmaya göre Chobani, her sezon kulübe 10 milyon Euro katkı sağlayacak. Sponsorluk anlaşması 2025-2026 sezonundan itibaren geçerli olacak. SÖZCÜ
 
Geri
Üst