A
Admin
Yönetici
Yönetici
Çin, mühendislik alanında bir ilke imza atarak, Wu Nehri üzerindeki Goupitan Gemi Asansörü ile deniz ulaşımında çığır açtı. Toplamda 199 metreye kadar gemileri kaldırabilen bu sistem, dünya çapında dikkat çekiyor. Fatih Sultan Mehmet'in İzinde Yeni Bir Devrim Tarih sahnesinde Fatih Sultan Mehmet, gemileri karadan yürütme sistemiyle ulaşımda devrim yapmıştı. Şimdi ise Çin, gemileri dikey olarak asansörle taşıyarak nehir taşımacılığında yeni bir çağ başlatıyor. 777 Milyon Dolarlık Dev Proje 2021’de tamamlanan Goupitan Gemi Asansörü projesi, toplam 777.5 milyon dolar maliyetle hayata geçti. Baraj ve enerji santralinin ardından inşa edilen sistem, 2.3 kilometre uzunluğunda tüneller, su kemerleri ve asansörlerden oluşuyor. Nasıl Çalışıyor? Sistem Aşamaları Birinci Dikey Gemi Asansörü: 72 metreye kadar gemileri kaldırabiliyor, su seviyesine bağlı olarak bu yükseklik 79 metreye kadar çıkabiliyor. Su Kemeri Köprüsü: Gemileri ikinci asansöre yönlendiriyor. İkinci Dikey Gemi Asansörü: 127 metre yüksekliğe çıkarak dünyanın en büyük gemi asansörü unvanını taşıyor. İkinci Su Kemeri: Gemilerin yukarıdaki su yoluna geçişini sağlıyor. Navigasyon Tüneli: Üst seviyedeki su yoluna geçişi mümkün kılıyor. Üçüncü Dikey Gemi Asansörü: Rezervuar havzasında, 47 metreye kadar yükseklik farkı sağlayan son kaldırma sistemi olarak görev yapıyor. Taşıma Kapasitesi ve Önemi Yıllık 2.9 milyon ton yük taşıyabilen sistem, 500 tona kadar deplasmanlı gemilerin nehir boyunca güvenle seyahat etmesini sağlıyor. Bu mühendislik harikası, bölgedeki deniz taşımacılığını hızlandırarak ekonomik ve lojistik açıdan büyük avantajlar sunuyor. (Sözcü)