A
Admin
Yönetici
Yönetici
Çinli otomobil markaları, Avrupa otomobil pazarında satışlarını ve pazar paylarını artırmaya devam ediyor. JATO Dynamics verilerine göre, 2025’in ilk yarısında Çinli markaların pazar payı, 2024’ün aynı dönemine kıyasla iki katına çıkarak yüzde 5,1’e yükseldi. AVRUPA OTOMOBİL PAZARI DARALIYOR, REKABET KIZIŞIYOR Söz konusu dönemde Avrupa’daki toplam otomobil satışları yüzde 1,9 azalarak 5,57 milyon seviyesine geriledi. Pazar daralırken, Avrupalı, Japon, Güney Koreli ve ABD’li üreticilerin pazar paylarında düşüş gözlemlendi. Buna karşılık, Çinli markalar agresif fiyatlandırma stratejileriyle büyüme kaydetti. Bu yılın ilk yarısında satışları yüzde 311 artarak 70.500 adede ulaştı. ÇİN MARKALARI MERCEDES’İN GERİSİNDE, FORD’UN ÖNÜNDE Çinli otomobil üreticileri, yılbaşından itibaren yüzde 5,2 pazar payına sahip Mercedes’in hemen arkasında, yüzde 3,8 paya sahip Ford’un ise önünde konumlandı. Haziran ayı satış verilerinde ise BYD, 15.565 satış adediyle Avrupa’nın en çok satan 25 otomobil markası arasında yer aldı ve Suzuki, MINI ile Jeep gibi markaları geride bıraktı. BYD SEAL U AVRUPA’DA PLAKİB HİBRİT SATIŞINDA ÖNDE BYD SEAL U modeli, haziran ayında Volkswagen Tiguan’ı geride bırakarak Avrupa’nın en çok satan plug-in hibrit otomobili oldu. 2025’in ilk yarısında ise üçüncü sırada yer aldı. SEKTÖRDEKİ DİĞER ÖNDE GELEN MARKALAR PAZAR PAYI KAYBEDİYOR Avrupa otomobil pazarındaki yükseliş Çinli markalara karşılık, Stellantis grubu yüzde 16,7’den yüzde 15,3’e gerileyerek en büyük pazar payı düşüşünü yaşadı. Alfa Romeo, Peugeot ve Jeep dışındaki markalarda gerileme devam etti. SAIC MOTOR TESLA’YI GERİDE BIRAKTI Tesla, pazar payında yüzde 2,4’ten yüzde 1,6’ya gerileyerek ikinci en büyük düşüşü yaşadı. Bu süreçte Çinli SAIC Motor, satışlarını yüzde 22 artırarak 162.153 adede çıkardı ve ilk kez Tesla’nın önüne geçti. Uzmanlar, Tesla Model Y’nin güncellenmiş versiyonunun beklenen satış artışını sağlayamadığını ve BYD ile Volkswagen arasındaki rekabetin Tesla’nın konumunu zorlaştırdığını ifade ediyor.