Avrupa karayolu pazarı ilk çeyrekte düştü

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
2025 yılına girilirken Avrupa karayolu taşımacılığı sektörü, düşük tüketici talebi, zayıf uluslararası ticaret ve ekonomik belirsizlikler nedeniyle baskı altında kaldı. Yıl sonu zirvesinden sonra navlun oranlarında düşüş gözlemlendi; bu durum, hem spot hem de sözleşmeli piyasalarda hissedildi. Avrupa'da tüketici harcamaları durgun kaldı; Eurostat verilerine göre çeyreklik büyüme yalnızca yüzde 0,6 oldu. McKinsey anketine göre, tüketiciler harcamalarını azaltmaya veya daha ucuz perakendecilere yönelmeye devam etti. Jeopolitik gelişmeler ve ticaret savaşları, yerel üretim ve tüketimi teşvik eden "Avrupa'dan Satın Al" gibi kampanyaların öne çıkmasına yol açtı. Bu da uzun vadeli sözleşmelere yönelik eğilimin artabileceğine işaret ediyor. Karayolu taşımacılığına olan genel talep zayıflarken, yeni araç tescilleri düştü ve sürücü kıtlığı devam etti. Özellikle ağır vasıta tescilleri yıllık bazda %16 azaldı. Bununla birlikte, elektrikli kamyon tescilleri artış göstererek yüzde 3,5 pazar payına ulaştı. Dizel fiyatları kısa vadede artsa da, küresel petrol talebindeki düşüş nedeniyle tekrar geriledi. Sürücü maaşlarında ise artış devam ediyor; örneğin, İspanya'da uluslararası sürücü ücretleri yıllık yüzde 5,1 oranında arttı. Uzmanlar, kısa vadede navlun oranlarını baskılayan unsurların süreceğini ancak orta vadede Avrupa ekonomisindeki toparlanmanın yük hacmini destekleyeceğini belirtiyor. Tüketim artışı ve yatırım iyileşmesiyle birlikte, 2025-2027 arasında özel tüketim büyümesinin hız kazanması bekleniyor. Ancak kısa vadeli ticaret belirsizlikleri ve tarifeler, sözleşme ve spot pazarları arasındaki dengeyi karmaşık hale getiriyor. Şirketler, esneklik sağlamak amacıyla spot oranlarla sözleşmeli kapasiteyi birleştiren stratejilere yöneliyor. Uzmanlara göre, pazardaki mevcut durum nakliyeciler için avantajlı olsa da, uzun vadeli kapasite güvenliği için taşıyıcılarla dengeli ortaklıklar kurmak kritik önem taşıyor.
 
Geri
Üst