Arızalarına rağmen kullanılıyor: Bu uçaklara binerken dikkat!

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Airbus A380, yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük uçağı olarak tanınıyor. Ancak 2021 yılında üretimi durdurulduktan sonra yaşanan bakım ve teknik sorunlar dikkat çekiyor. Pandemi sonrası artan yolcu talebiyle tekrar filolara dönen A380, havayollarına zorluk çıkarıyor. ARTAN BAKIM VE TEKNİK ARIZA SORUNLARI Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) Ocak 2020’den bu yana A380 için toplam 95 uçuşa elverişlilik direktifi yayınladı. Bu direktifler kapsamında, kaçış kaydıraklarında sızıntı, iniş takımlarında çatlaklar, yakıt pompası arızaları gibi çok sayıda teknik sorun rapor edildi. Qantas ve British Airways gibi havayollarının A380’lerinde yaşanan problemler, seferlerin gecikmesine ve yolcuların havalimanlarında uzun süre beklemesine neden oldu. BAKIM İÇİN 60 BİN SAATLİK İŞ GÜCÜ GEREKİYOR Lufthansa Technik tarafından yapılan açıklamaya göre, bir A380 uçağının kapsamlı bakımı 60 bin saatlik iş gücü gerektiriyor. Emirates, Qantas ve British Airways gibi büyük havayolları, bu bakımlar için uçaklarını farklı ülkelere göndererek parça temini ve bakım hizmeti sağlıyor. Ancak pandemi sonrası bozulan tedarik zinciri, parça teminini zorlaştırıyor. HAVAYOLLARI ALTERNATİF BULAMADI, KULLANIM ZORUNLU Boeing 777X programındaki gecikmeler ve Airbus A350 üretim kapasitesinin sınırlı olması nedeniyle, büyük kapasiteli uçak ihtiyacını karşılayacak yeterli sayıda alternatif bulunamıyor. Bu durum, havayollarını A380’i arızalarına rağmen kullanmaya mecbur bırakıyor. AIRBUS OPERASYONEL GÜVENLİLİĞİ SAVUNUYOR Airbus, A380’in yüzde 99 oranında operasyonel güvenilirlik sağladığını belirtiyor. SÖZCÜ
 
Geri
Üst