A
Admin
Yönetici
Yönetici
Antalya'nın ağustos ayı başı itibarıyla gene kişi sayısının 9,5 milyonu aştığını belirten Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, 2025 yılının ilk 7 ayını değerlendirdi. Gelen kişi sayısında geçen yılın aynı dönemine göre düşüş yaşandığını ve nedenlerini açıklayan Kavaloğlu, "Antalya'ya gelen kişi sayısının bir özelliği var. Antalya'ya gelen kişi sayısının bir özelliği var. Neden gelen kişi sayısı olumsuz gözüküyor; 2024 yılına göre o da ortalama konaklama süresi 0,5 gün azaldı" diye konuştu.
Antalya'ya gelen kişi sayısının 2024 yılının aynı dönemine göre 70 bin kişi daha aşağıda olduğunu ve ağustos ayına kadar gelen kişi sayısının ise 9,5 milyonu geçtiğini söyleyen Kavaloğlu, "Antalya'ya gelen kişi sayısının bir özelliği var. Neden gelen kişi sayısı olumsuz gözüküyor, 2024 yılına göre o da ortalama konaklama süresi 0,5 gün azaldı. Geçen seneye göre Rusya aynı, Almanya geçen seneye göre yüzde 3 aşağıda İngiltere biraz yukarıda, Polonya biraz yukarıda Kazakistan biraz aşağıda Ukrayna artıda. Ukrayna gelen sayısına Avrupa'dan gelenlerde dahil. Baktığımızda gurbetçiler artıda" diye anlattı.
Sene başında 18 milyon bir hedef koyulduğunu ancak bu süreçte hedefin artık 17 milyonu yani geçen seneyi tutturmanın reel olacağını ifade eden Kavaloğlu, "Temmuz başında boşluklar oldu ama şimdi yüksek sezonun en dolu dönemine girdik. Temmuz ikinci haftası itibarıyla ağustosun sonuna, okullar açılana kadar özellikle iç pazar, Avrupa'da yaşayan Türkler, Rus, Alman ve İngilizlerin yoğunluğuyla çok ciddi yoğunluk yaşıyoruz Antalya'da. Bu coğrafyada yaşanan krizlere rağmen Antalya bu yoğunluğu yaşıyor. Antalya'nın geçen yılki hedefi 17 milyonu tutturmasını bekliyoruz" dedi.
Kavaloğlu, 2026 anlaşmalarıyla rekabetçi yanı da kaybetmeden, fiyatları geçmiş yıllara göre daha az artırarak yola devam edeceklerini söyledi. Kavaloğlu, dünyadaki 5 kaynak pazara da dikkat çekerek şunları kaydetti:
“ABD, Çin, İngiltere, Almanya ve Fransa. Dolayısıyla ABD ve Çin'den bu rakamları Antalya nezdinde çok yükseltebilme imkanımız olmadığı için geri kalan 3 pazara konsantre olduk. İngiltere daha büyüyecek, özellikle aile tatillerinde Antalya çok tercih edilir hale gelecek. İspanya'ya göre çok daha fazla tercih edilir hale gelecek. İngiltere'den Antalya'ya gelen kişi sayısı 1,5 milyonu geçti. Almanya istediğimiz gibi halen daha büyümüyor. Almanya da çok büyük kaynak pazar. Dolayısıyla Almanya'dan gelen kişi sayısı 4 milyonlu seviyeleri gördüğünde, İngiltere'den gelen kişi sayısı 2 milyonlu seviyeleri gördüğünde, Rusya 2019 rakamları 6 milyondu, bu rakamları gördüğünde bizim bir problemimiz kalmayacak."
Savaş halinin devam ediyor olması, Almanya'nın Antalya'da veya Türkiye'de gerekli büyümeyi sağlayamıyor olması, sektörün önündeki engeller gibi gözüktüğünü belirten Kavaloğlu, "Polonya'da da bu sene artış yok, hemen hemen aynı rakamlarla gidiyor. Fakat bizim Benelüks pazarımız yani özellikle Hollanda ve Belçika çok dengeli gidiyor. Ukrayna, özellikle Avrupa'da yaşayan Ukraynalılar Antalya'ya tekrardan gelmeye başladı. Ukraynalı vatandaşların sayısında artış var. Ama İran'dan azalma var. İsrail hemen hemen hiç yok. Şaşırtıcı ölçüde Kazakistan'dan bir düşüş var" diye konuştu.
KAVALOĞLU: KONAKLAMA SÜRESİ AZALDI
Antalya'ya gelen kişi sayısının 2024 yılının aynı dönemine göre 70 bin kişi daha aşağıda olduğunu ve ağustos ayına kadar gelen kişi sayısının ise 9,5 milyonu geçtiğini söyleyen Kavaloğlu, "Antalya'ya gelen kişi sayısının bir özelliği var. Neden gelen kişi sayısı olumsuz gözüküyor, 2024 yılına göre o da ortalama konaklama süresi 0,5 gün azaldı. Geçen seneye göre Rusya aynı, Almanya geçen seneye göre yüzde 3 aşağıda İngiltere biraz yukarıda, Polonya biraz yukarıda Kazakistan biraz aşağıda Ukrayna artıda. Ukrayna gelen sayısına Avrupa'dan gelenlerde dahil. Baktığımızda gurbetçiler artıda" diye anlattı.
“HEDEF 17 MİLYONU SAYISINI YAKALAMAK”
Sene başında 18 milyon bir hedef koyulduğunu ancak bu süreçte hedefin artık 17 milyonu yani geçen seneyi tutturmanın reel olacağını ifade eden Kavaloğlu, "Temmuz başında boşluklar oldu ama şimdi yüksek sezonun en dolu dönemine girdik. Temmuz ikinci haftası itibarıyla ağustosun sonuna, okullar açılana kadar özellikle iç pazar, Avrupa'da yaşayan Türkler, Rus, Alman ve İngilizlerin yoğunluğuyla çok ciddi yoğunluk yaşıyoruz Antalya'da. Bu coğrafyada yaşanan krizlere rağmen Antalya bu yoğunluğu yaşıyor. Antalya'nın geçen yılki hedefi 17 milyonu tutturmasını bekliyoruz" dedi.
HEDEF KAYNAK PAZARLARA ODAKLANMAK
Kavaloğlu, 2026 anlaşmalarıyla rekabetçi yanı da kaybetmeden, fiyatları geçmiş yıllara göre daha az artırarak yola devam edeceklerini söyledi. Kavaloğlu, dünyadaki 5 kaynak pazara da dikkat çekerek şunları kaydetti:
“ABD, Çin, İngiltere, Almanya ve Fransa. Dolayısıyla ABD ve Çin'den bu rakamları Antalya nezdinde çok yükseltebilme imkanımız olmadığı için geri kalan 3 pazara konsantre olduk. İngiltere daha büyüyecek, özellikle aile tatillerinde Antalya çok tercih edilir hale gelecek. İspanya'ya göre çok daha fazla tercih edilir hale gelecek. İngiltere'den Antalya'ya gelen kişi sayısı 1,5 milyonu geçti. Almanya istediğimiz gibi halen daha büyümüyor. Almanya da çok büyük kaynak pazar. Dolayısıyla Almanya'dan gelen kişi sayısı 4 milyonlu seviyeleri gördüğünde, İngiltere'den gelen kişi sayısı 2 milyonlu seviyeleri gördüğünde, Rusya 2019 rakamları 6 milyondu, bu rakamları gördüğünde bizim bir problemimiz kalmayacak."
“HOLLANDA VE BELÇİKA ÇOK DENGELİ GİDİYOR”
Savaş halinin devam ediyor olması, Almanya'nın Antalya'da veya Türkiye'de gerekli büyümeyi sağlayamıyor olması, sektörün önündeki engeller gibi gözüktüğünü belirten Kavaloğlu, "Polonya'da da bu sene artış yok, hemen hemen aynı rakamlarla gidiyor. Fakat bizim Benelüks pazarımız yani özellikle Hollanda ve Belçika çok dengeli gidiyor. Ukrayna, özellikle Avrupa'da yaşayan Ukraynalılar Antalya'ya tekrardan gelmeye başladı. Ukraynalı vatandaşların sayısında artış var. Ama İran'dan azalma var. İsrail hemen hemen hiç yok. Şaşırtıcı ölçüde Kazakistan'dan bir düşüş var" diye konuştu.