A
Admin
Yönetici
Yönetici
Bir dönem Alman ekonomisinin bel kemiği ve teknolojik yeniliğin sembolü olarak görülen Alman otomotiv sektörü, yapısal, teknolojik ve jeopolitik zorluklarla karşı karşıya bulunurken, Çin’de satışların düşmesi ve ABD’nin gümrük vergileri de sektörün kârını baskılıyor. Alman lüks otomobil üreticileri Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen Grubu’nun ilk çeyrek karları sırasıyla yüzde 40,7, yüzde 25,2 ve yüzde 37 geriledi. Bünyesinde Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını bulunduran Volkswagen, bünyesinde BMW, MINI ve Rolls-Royce gibi markaları bulunduran BMW Grubu ve Mercedes’in kâr marjlarında sürekli düşüşle karşı karşıya kalması ve ihracata yönelik iş modellerinin sarsılması dikkati çekiyor. ALMAN ÜRETİCİ İÇİN BÜYÜK SORUN Dünyanın en büyük yeni otomobil pazarı olan Çin, Alman üreticiler için büyük sorunlara neden oluyor. Mercedes S-Serisi, BMW 7 Serisi ya da Audi A8 gibi içten yanmalı motora sahip lüks sedanlar Çin’de daha az alıcı buluyor. Alman lüks otomobil üreticileri eskiden kâr marjlarının yarısını Çin’deki müşterilerden elde ederken, artık bu durumun sona erdiği belirtiliyor. İlk çeyrekte Volkswagen, BMW ve Mercedes markaları Çin’de toplamda 1 milyon araç bile teslim edemedi. Mercedes-Benz’in yılın ocak-mart döneminde Çin’deki araç teslimatları ilk çeyrekte yüzde 10 azalarak 152 bin 800’e, BMW’nin Çin’deki (Mini markası dahil) araç teslimatları yüzde 17.2 azalarak 155 bin 195’e ve Volkswagen’in Çin’deki araç teslimatları da yüzde 7.1 düşerek 644 bin 100’e indi.